Pages

Labels

Sunday 5 August 2012

KEAJAIBAN PAS KEDAH..!!! MAMPU TUKAR BUAH JADI PERABOT HOTEL..!!!

http://dukeofumno.blogspot.com/

Baru-baru ni aku dapat maklumat mengenai Pusat Pengumpulan Produk Pertanian Lembah Jerai (4PLJ) yang dilancarkan oleh Kerajaan PAS Kedah untuk menghimpun hasil agro pertanian di kawasan tersebut...

Nampaknya projek tu memang membuahkan hasil lumayan bagi para petani di situ.

Amat menakjubkan apabila buah-buahan dan produk pertanian yang dihimpun oleh Kerajaan PAS Kedah itu "bertukar" menjadi PERABUT SECOND HAND..!!! Pergghhhh..!!! Betul-betul untung..!!!

Sepanjang hidup aku, ini kali pertama aku tengok buah cempedak bertukar jadi katil..!!! Pergghh!!! Rasanya Metro patut pi rakam "keajaiban" yang berlaku di PUSAT AGRO tuuuu...heh!

Menurut sumber cybertroopers TMK yang menghantar gambar tersebut, Pusat Agro tu dah wujud sekitar lebih kurang 2 tahun di situ. Namun tidak pernah ada aktiviti himpunan hasil pertanian dijalankan di situ...

http://dukeofumno.blogspot.com/

Begitulah adanya hikayat PAS yang "syok sendiri" dengan projek-projek "gajah putih" yang kemudiaannya disalahgunakan oleh puak-puak PAS sendiri...Berapa kos nak bina Pusat Agro tu dan siapa yang dapat kontrak bina pusat tu..???

Aku tertanya-tanya, lebai PAS mana yang buat jualan gudang jual perabot hotel terpakai tu? Kalau betul pun nak berniaga sempena Hari Raya, cari la tapak sendiri...banyak lagi tempat yang boleh disewa...tu meniaga kat situ tu bayar ke tidak tu?

Bila Tauke Perabut tu berniaga kat tapak Pusat Agro tu, maka para petani dan usahawan pertanian lain tak boleh la nak pasarkan hasil depa kat situ. Maka terpaksalah depa berniaga dan memasarkan hasil agro depa kat tepi jalan...

Sekarang ni musim buah cempedak dan durian masih lagi banyak di Kedah...dekat nak habis musim dah...tapi bila "buah" perabot take over kat Pusat Agro tu...agak-agaknya tercapai tak matlamat PAS nak sejahterakan ekonomi rakyat...???

0 comments:

Post a Comment